Veteranen

In de jaren 70 werd er met trots de veteranen afdeling opgericht. Dit was uniek daar dit elftal één van de eerste was in de regio. Jarenlang werden er op zaterdagmiddag diverse clashes gespeeld tegen o.a. SV Nijswiller, RKMVC, Sportclub ’25, WDZ, KVC Oranje, vv Keer en werden zelfs wedstrijden geregeld in België tegen plaatselijke “café” teams.

Natuurlijk werd er na afloop gebroederlijk met de tegenstander een pilsje gedronken en werd de kas extra gespekt met het alom bekende dobbelen. Waar men fanatiek streed om een fles “jonge klare” of “Jägermeister”.

Helaas werd het door de jaren heen steeds moeilijker om op zaterdagmiddag 11 spelers op de been te brengen. Noodgedwongen moesten op het laatste moment nog “jongere” spelers geregeld worden om überhaupt de wedstrijd te kunnen spelen. De gezelligheid na afloop was er niet minder om, maar dit ging helaas wel ten koste van het sportieve.

Een aantal jaar geleden is daarom besloten om te stoppen als veteranen elftal. Hoe jammer ook, maar op dat moment was dit de juiste beslissing.

De veteranen zijn momenteel alleen nog actief op dinsdagavond in de gymzaal in Vijlen, waar men iedere week actief en fanatiek doet volleyballen om op deze manier toch even lekker bezig te zijn. Voor meer info neem contact op met Hub Mullenders,……………!

In de toekomst hoopt RKVV VIJLEN dat er weer een veteranen elftal kan worden opgericht, door spelers die langzaam de leeftijd van 35 naderen of ruimschoots zijn gepasseerd. Zodat er ook weer op zaterdagmiddag de “oudere” matadoren op het Vijlense sportcomplex te bewonderen zijn.